Browse

  • Le Chemin Des Écoliers by SAINTINE, X.B.
    SAINTINE, X.B.
    Le Chemin Des Écoliers Promenade de Paris a Barly-Le-Roy en suivant les Bords du Rhin

    Paris: Librairie de L. Hachette, 1861. Very nice copy of this first edition. Contemporary half leather binding with gilt decoration and five raised bands. Blue marbled boards, with just a little rubbing to these. Owner's bookplate to the inside front board. Original pale green wrappers bound in (these a little marked and dirty but still presentable). With 450 vignettes by G. Doré, Foster, etc. in black and white, in and out of text. Beautiful copy Copy with rich iconography. 634 pages. 240 by 160mm (9½ by 6¼ inches).

    . Très bel exemplaire de cette première édition. Reliure contemporaine en demi-cuir avec décorations dorées et cinq bandes en relief. Plateaux marbrés bleus, légèrement frottés. L'ex-libris du propriétaire se trouve à…

    (more)

    Paris: Librairie de L. Hachette, 1861. Very nice copy of this first edition. Contemporary half leather binding with gilt decoration and five raised bands. Blue marbled boards, with just a little rubbing to these. Owner's bookplate to the inside front board. Original pale green wrappers bound in (these a little marked and dirty but still presentable). With 450 vignettes by G. Doré, Foster, etc. in black and white, in and out of text. Beautiful copy Copy with rich iconography. 634 pages. 240 by 160mm (9½ by 6¼ inches).

    . Très bel exemplaire de cette première édition. Reliure contemporaine en demi-cuir avec décorations dorées et cinq bandes en relief. Plateaux marbrés bleus, légèrement frottés. L'ex-libris du propriétaire se trouve à l'intérieur de la première planche. Les enveloppes vert pâle d'origine sont reliées (elles sont un peu marquées et sales mais restent présentables). Avec 450 vignettes de G. Doré, Foster, etc. en noir et blanc, dans et hors texte. Bel exemplaire. Exemplaire à l'iconographie riche. 634 pages. 240 x 160 mm

    (less)
    Book ID: 4186
    View basket More details Price: £75.00
  • Le Chic Cheval by VALLET, L.
    VALLET, L.
    Le Chic Cheval

    Paris: Firmin Didot & Cie, 1891. First Edition. A lovely colour plate book. Original three quarter leather binding, with green boards. Gilt and silver design to the front board. Gilt titles and illustrators signature to spine and boards in gilt. A little fading to the leather, and slight marking / discolouration to the boards only. Marbled end papers. 50 full page plates in colour / sanguine / blue, plus figures in the text in black plus a colour title page. Internally clean and tidy, with a little foxing only. Tissue guards to the plates. There were two versions of this work. a standard edition, with blue percaline boards, and this deluxe edition in three quarter leather and on smooth…

    (more)

    Paris: Firmin Didot & Cie, 1891. First Edition. A lovely colour plate book. Original three quarter leather binding, with green boards. Gilt and silver design to the front board. Gilt titles and illustrators signature to spine and boards in gilt. A little fading to the leather, and slight marking / discolouration to the boards only. Marbled end papers. 50 full page plates in colour / sanguine / blue, plus figures in the text in black plus a colour title page. Internally clean and tidy, with a little foxing only. Tissue guards to the plates. There were two versions of this work. a standard edition, with blue percaline boards, and this deluxe edition in three quarter leather and on smooth high quality paper. Louis Vallet served in the cavalry before devoting himself to drawing and painting, particularly horse racing, but also for the theatre. XII, 274, [ii]. pp. 340 x 250 mm (13½ x 9¾ pouces).

    . Première édition. Un beau livre avec des planches en couleur. Reliure originale à trois quarts en cuir, avec des planches vertes. Motif doré et argenté sur le premier plat. Titres dorés et signature de l'illustrateur au dos et sur les plats. Un peu de décoloration sur le cuir et de légères marques sur les plats uniquement. Papiers de fin marbrés. 50 planches pleine page en couleur / sanguine / bleu, plus des figures dans le texte en noir et une page de titre en couleur. L'intérieur est propre et bien rangé, avec seulement quelques rousseurs. Les planches sont accompagnées d'une protection en tissu. Il y a eu deux versions de cet ouvrage : une édition standard, avec des planches en percaline bleue, et cette édition de luxe en trois quarts de cuir et sur du papier lisse de haute qualité. Louis Vallet a servi dans la cavalerie avant de se consacrer au dessin et à la peinture, notamment pour les courses de chevaux, mais aussi pour le théâtre. XII, 274, [ii]. pp. 340 x 250 mm.

    (less)
    Book ID: 4099
    View basket More details Price: £380.00
  • Le Cirque. Illustrations de Santa Rosa. by CAPPE, Jeanne
    CAPPE, Jeanne
    Le Cirque. Illustrations de Santa Rosa.

    Paris: Desclee de Brouwer, 1938. First Edition. A nice copy of this charming illustrated children's book. Stiff card covers with a little bumping and edgewear only. Slight marking to the rear cover. The rear hinge is cracking, and delicate. illustrated covers lithographed in colour. Six large lithographs and one double central plate in colours, by SANTA ROSA. Original edition. 320 by 290mm (12½ by 11½ inches). Text in French. Unpaginated but 16 pages.

    . Première édition. Bel exemplaire de ce charmant livre jeunesse illustré. Couvertures de cartes rigides avec un peu de choc et d'usure des bords seulement. Légère marque au verso de la couverture. La charnière arrière est fêlée et délicate. couvertures illustrées lithographiées en couleurs. Six…

    (more)

    Paris: Desclee de Brouwer, 1938. First Edition. A nice copy of this charming illustrated children's book. Stiff card covers with a little bumping and edgewear only. Slight marking to the rear cover. The rear hinge is cracking, and delicate. illustrated covers lithographed in colour. Six large lithographs and one double central plate in colours, by SANTA ROSA. Original edition. 320 by 290mm (12½ by 11½ inches). Text in French. Unpaginated but 16 pages.

    . Première édition. Bel exemplaire de ce charmant livre jeunesse illustré. Couvertures de cartes rigides avec un peu de choc et d'usure des bords seulement. Légère marque au verso de la couverture. La charnière arrière est fêlée et délicate. couvertures illustrées lithographiées en couleurs. Six grandes lithographies et une double planche centrale en couleurs, par SANTA ROSA. Édition originale. 320 par 290 mm. Texte en français. Non paginé mais 16 pages.

    (less)
    Book ID: 3791
    View basket More details Price: £300.00
  • Le Code Penal, illustratons de Jean Dratz. by [ANON]
    [ANON]
    Le Code Penal, illustratons de Jean Dratz. Preface de Albert Guislain, texte revu par Jacques Nyns

    Bruxelles: Isy Brachot Fils, 1950. Beautiful copy of this numbered limited comic approach to the French Penal Code. This is one of only 50 copies which are on papier annam de Rives. The book comes with a full suite of the illustrations in colour, and a second suite in black and white. This should also come with an original watercolour - but this is not present. Orange / red slipcase, with a little rubbing but no major damage. cream faux vellum folder containing the soft covered book and 2 suites. The wrapper of the book is covered in glassine. There is a small hole in the glassine (presumably where a sticker has been removed). Otherwise immaculate. The text itself…

    (more)

    Bruxelles: Isy Brachot Fils, 1950. Beautiful copy of this numbered limited comic approach to the French Penal Code. This is one of only 50 copies which are on papier annam de Rives. The book comes with a full suite of the illustrations in colour, and a second suite in black and white. This should also come with an original watercolour - but this is not present. Orange / red slipcase, with a little rubbing but no major damage. cream faux vellum folder containing the soft covered book and 2 suites. The wrapper of the book is covered in glassine. There is a small hole in the glassine (presumably where a sticker has been removed). Otherwise immaculate. The text itself is loose in gathers, with Dratz's colour illustrations throughout. 243 [iii], pp. 270 by 235mm (10¾ by 9¼ inches). Bel exemplaire de cette BD numérotée et limitée d'approche du Code Pénal français. C'est l'un des 50 exemplaires seulement sur papier annam de Rives. Le livre est accompagné d'une suite complète d'illustrations en couleurs et d'une seconde suite en noir et blanc. Cela devrait également être accompagné d'une aquarelle originale - mais celle-ci n'est pas présente. Etui orange/rouge, avec un peu de frottement mais pas de gros dégâts. Chemise en faux vélin crème contenant le livre à couverture souple et 2 suites. La couverture du livre est recouverte de glassine. Il y a un petit trou dans la glassine (probablement là où un autocollant a été retiré). Sinon impeccable. Le texte lui-même est lâche dans les fronces, avec les illustrations en couleur de Dratz partout. 243 [iii], p. 270 par 235 mm

    (less)
    Book ID: 2436
    View basket More details Price: £450.00
  • Le Colonel Chabert avec les gravures sur bois originales de Dignimont. by BALZAC, Honoré de
    BALZAC, Honoré de
    Le Colonel Chabert avec les gravures sur bois originales de Dignimont.

    Paris: pour les Bibliophiles du Palais, 1924. A beautiful copy of this First Edition, bound by H Beenkens & Fils, in full brown calf, gilded and cold flowered decoration made of a rectangular central motif and threaded frames with corner fleurons, boxed spine and flat golden flowered ribs. A touch of rubbing and bumping to the boards. The book is held in the lined slipcase, with leather edging and marbled cover. Label to the top cover shows the edition. Title in red and black with a vignette engraving, running title, initials and pagination printed in red. Original wood engravings by André Dignimont. The original green paper covers are bound in, and in beautiful condition. List of subscribers bound in…

    (more)

    Paris: pour les Bibliophiles du Palais, 1924. A beautiful copy of this First Edition, bound by H Beenkens & Fils, in full brown calf, gilded and cold flowered decoration made of a rectangular central motif and threaded frames with corner fleurons, boxed spine and flat golden flowered ribs. A touch of rubbing and bumping to the boards. The book is held in the lined slipcase, with leather edging and marbled cover. Label to the top cover shows the edition. Title in red and black with a vignette engraving, running title, initials and pagination printed in red. Original wood engravings by André Dignimont. The original green paper covers are bound in, and in beautiful condition. List of subscribers bound in to the rear. 98, [vi],. pp 265 x 185 mm (10½ x 7¼ inches). A total edition of 200 copies - of which 150 are numbered in Arabic numbers, and 50 in Roman numerals, with the name of the recipient. This copy (V) belonged to Adrien de Mélotte de Lavaux (1874-1942), vice-consul in China (1899-1902) then director of the Sino-Belgian bank in Shanghai (1902-1903). He then returned to Liège where he devoted himself to philanthropy and to writing. Bel exemplaire de cette Edition originale, relié par H Beenkens & Fils, en plein veau brun, décor doré et fleuri à froid composé d'un motif central rectangulaire et encadrements filetés à fleurons d'angle, dos caissonné et côtes plates fleuries dorées. Une touche de frottement et de cognement sur les planches. Le livre est tenu dans l'étui doublé, avec bordure en cuir et couverture marbrée. L'étiquette sur la couverture supérieure montre l'édition. Titre en rouge et noir avec une vignette gravée, titre courant, initiales et pagination imprimées en rouge. Gravures sur bois originales d'André Dignimont. Les couvertures originales en papier vert sont reliées et en bel état. Liste des abonnés reliée à l'arrière. 98, [v],. pp 265 x 185 mm (10½ x 7¼ pouces). Un tirage total de 200 exemplaires - dont 150 sont numérotés en chiffres arabes, et 50 en chiffres romains, avec le nom du destinataire. Cet exemplaire (V) a appartenu à Adrien de Mélotte de Lavaux (1874-1942), vice-consul en Chine (1899-1902) puis directeur de la banque sino-belge à Shanghai (1902-1903). Il revient ensuite à Liège où il se consacre à la philanthropie et à l'écriture.

    (less)
    Book ID: 2841
    View basket More details Price: £325.00
  • Scarce and comprehensive work, with engraved frontis
    Le cuisinier Parisien, ou Manuel complet d'économie domestique, by ALBERT, B.
    ALBERT, B.
    Le cuisinier Parisien, ou Manuel complet d'économie domestique, contenant: la cuisine, la charcuterie, la grosse pâtisserie et la pâtisserie fine, l'office dans toutes ses branches; les propriétés diététiques des substances alimentaires; les procédés les plus sûrs pour la conservation des viandes, des fruits, des légumes, des oeufs, etc. Avec 4 planches. Par B.Albert, ex-chef de cuisine de S.E. le Cardinal Fesch.

    Paris: Chez Dufour, 1828. Fourth edition. In recent quarter brown leather with marbled boards. In very good condition. Handsome frontispiece entitled 'Intérieur d'une cuisine bien ordonnée' (interior of a well-ordered kitchen).
    VIII (titles, preface), 454 pp. With 3 other engraved plates depicting kitchen utensils. Classic work by the former 'chef de cuisine' of Cardinal Fesch; Prince of France, diplomat, and Napoleon's Uncle. Internally, there is intermittent foxing. 210 x 135 mm (8¼ x 5¼ inches). Quatrième édition. Quartier récent en cuir marron à plats marbrés. Dans de très bonnes conditions. Beau frontispice intitulé 'Intérieur d'une cuisine bien ordonnée'.
    VIII (titres, préface), 454 pp. Avec 3 autres planches gravées représentant des ustensiles de cuisine. uvre classique de l'ancien chef…

    (more)

    Paris: Chez Dufour, 1828. Fourth edition. In recent quarter brown leather with marbled boards. In very good condition. Handsome frontispiece entitled 'Intérieur d'une cuisine bien ordonnée' (interior of a well-ordered kitchen).
    VIII (titles, preface), 454 pp. With 3 other engraved plates depicting kitchen utensils. Classic work by the former 'chef de cuisine' of Cardinal Fesch; Prince of France, diplomat, and Napoleon's Uncle. Internally, there is intermittent foxing. 210 x 135 mm (8¼ x 5¼ inches). Quatrième édition. Quartier récent en cuir marron à plats marbrés. Dans de très bonnes conditions. Beau frontispice intitulé 'Intérieur d'une cuisine bien ordonnée'.
    VIII (titres, préface), 454 pp. Avec 3 autres planches gravées représentant des ustensiles de cuisine. uvre classique de l'ancien chef de cuisine du cardinal Fesch ; Prince de France, diplomate et oncle de Napoléon. À l'intérieur, il y a des rousseurs intermittentes. 210 x 135 mm

    (less)
    Book ID: 2291
    View basket More details Price: £325.00
  • Le dessous de cartes d'une partie de whist' by ROPS, Félicien
    ROPS, Félicien
    Le dessous de cartes d'une partie de whist'

    Paris: H. Floury, 1908. An original lithograph from "l'homme et l'artiste". One of only 175 copies. Image is 24cm x 16.5cm on a sheet 25 x 19.5cm. This is held on passe partout measuring 50cm x 40cm. Signed in the plate. A beautiful example of this haunting image. Both image and passe partout are in excellent condition. Label with print information to the reverse of the passe partout (in German). Félicien Victor Joseph Rops (1833–1898) was a Belgian artist associated with Symbolism and the Parisian Fin-de Siecle. He was a painter, illustrator, caricaturist and a prolific and innovative print maker, particularly in intaglio (etching and aquatint). This image was originally produced in 1886 for the series "Les Diaboliques"

    (more)

    Paris: H. Floury, 1908. An original lithograph from "l'homme et l'artiste". One of only 175 copies. Image is 24cm x 16.5cm on a sheet 25 x 19.5cm. This is held on passe partout measuring 50cm x 40cm. Signed in the plate. A beautiful example of this haunting image. Both image and passe partout are in excellent condition. Label with print information to the reverse of the passe partout (in German). Félicien Victor Joseph Rops (1833–1898) was a Belgian artist associated with Symbolism and the Parisian Fin-de Siecle. He was a painter, illustrator, caricaturist and a prolific and innovative print maker, particularly in intaglio (etching and aquatint). This image was originally produced in 1886 for the series "Les Diaboliques"

    . Lithographie originale de "l'homme et l'artiste". L'une des 175 copies seulement. L'image mesure 24 cm x 16,5 cm sur une feuille de 25 x 19,5 cm. Elle se tient sur un passe partout mesurant 50cm x 40cm. Signé dans la plaque. Un bel exemple de cette image obsédante. L'image et le passe-partout sont en excellent état. Une étiquette avec des informations sur l'impression se trouve au verso du passe-partout (en allemand). Félicien Victor Joseph Rops (1833-1898) était un artiste belge associé au symbolisme et à la fin du siècle parisien. Il était peintre, illustrateur, caricaturiste et un graveur prolifique et innovant, en particulier en taille-douce (eau-forte et aquatinte). Cette image a été produite à l'origine en 1886 pour la série "Les Diaboliques"

    (less)
    Book ID: 4082
    View basket More details Price: £110.00
  • Le diable au corps. by RADIGUET, Raymond
    RADIGUET, Raymond
    Le diable au corps. Compositions en couleurs de Paul-Émile Bécat.

    Paris: Éditions Georges Guillot, 1957. First limited edition. One of 1,000 on vélin de Rives. Wonderful signed binding by Atelier Laucournet. Three quarters red morocco with gorgeous marbled and gilt boards. Gilt titles and decoration to spine. Attractive marbled endpapers. Introduction by Jean Cocteau, and splendid hand coloured Bécat illustrations; including frontis with tissue guard. Silk ribbon bookmark. Top edge gilt. Boards and contents in fine condition. 184 pages. 280 x 230 mm (11 x 9 inches).

    . Édition limitée. Un des 1000 sur vélin de Rives. Magnifique reliure signée de l'Atelier Laucournet. Préface de Jean Cocteau. Trois quarts de maroquin rouge à superbes plats marbrés et dorés. Titres et décors dorés. Splendides illustrations de Bécat colorées à la main…

    (more)

    Paris: Éditions Georges Guillot, 1957. First limited edition. One of 1,000 on vélin de Rives. Wonderful signed binding by Atelier Laucournet. Three quarters red morocco with gorgeous marbled and gilt boards. Gilt titles and decoration to spine. Attractive marbled endpapers. Introduction by Jean Cocteau, and splendid hand coloured Bécat illustrations; including frontis with tissue guard. Silk ribbon bookmark. Top edge gilt. Boards and contents in fine condition. 184 pages. 280 x 230 mm (11 x 9 inches).

    . Édition limitée. Un des 1000 sur vélin de Rives. Magnifique reliure signée de l'Atelier Laucournet. Préface de Jean Cocteau. Trois quarts de maroquin rouge à superbes plats marbrés et dorés. Titres et décors dorés. Splendides illustrations de Bécat colorées à la main ; y compris frontis avec protège. Marque page en ruban de soie. Tranche supérieure dorée. Planches et contenu en bon état. 184 pages. 280 x 230 mm

    (less)
    Book ID: 3843
    View basket More details Price: £400.00
  • Le dict de Frère Elémir Borte by BORTE, Elémir
    BORTE, Elémir
    Le dict de Frère Elémir Borte à ses très bons et très vénérés maistres Fr. Villon et Fr. Rabelais. Couverture et Illustrations de Tjok.

    Bruxelles: Edmond Vanderstichelen. Limited edition of 500 copies. Signed dedication to the front, dated 1948. Lovely woodcut illustrations and poetry. Text in French. Pages uncut. 22 pages. 215 x 165 mm (8½ x 6½ inches). Édition limitée à 500 exemplaires. Dédicace signée, datée 1948. Belles illustrations gravées sur bois et poésie.. Pages non coupées. 22 pages. 215 × 165 mm

    Book ID: 3425
    View basket More details Price: £75.00
  • Le Don Quichotte romantique, ou voyage du Docteur Syntaxe, by [COMBE (William)] GANDAIS, M.
    [COMBE (William)] GANDAIS, M.
    Le Don Quichotte romantique, ou voyage du Docteur Syntaxe, à la recherche du pittoresque et du romantique. Poëme en XX chants, traduit librement de l'anglais, et orné de 26 gravures, par M. Gandais.

    Paris: Chez l'Auteur / Pelicier, 1821. First Edition Thus. French adaptation of the poem originally by William Combe. which was a satiric interpretation of the saga of Don Quixote. With portrait caricature of Syntaxe, and decorative second title page. With 24 other plates. Bound in brown half calf with marbled boards. Leather label, and attractive gilt design to spine. Lovely marbled end papers. Slight rubbing to boards. Some small stains and light foxing, but overall in a very good condition. Complete. viii, 146 pp. 225 x 150 mm (8¾ x 6 inches). Première édition Ainsi. Adaptation française du poème à l'origine par William Combe. qui était une interprétation satirique de la saga de Don Quichotte. Avec portrait caricatural de…

    (more)

    Paris: Chez l'Auteur / Pelicier, 1821. First Edition Thus. French adaptation of the poem originally by William Combe. which was a satiric interpretation of the saga of Don Quixote. With portrait caricature of Syntaxe, and decorative second title page. With 24 other plates. Bound in brown half calf with marbled boards. Leather label, and attractive gilt design to spine. Lovely marbled end papers. Slight rubbing to boards. Some small stains and light foxing, but overall in a very good condition. Complete. viii, 146 pp. 225 x 150 mm (8¾ x 6 inches). Première édition Ainsi. Adaptation française du poème à l'origine par William Combe. qui était une interprétation satirique de la saga de Don Quichotte. Avec portrait caricatural de Syntaxe, et deuxième page de titre décorative. Avec 24 autres assiettes. Reliure demi-veau marron à plats marbrés. Étiquette en cuir et joli motif doré au dos. Beaux papiers de garde marbrés. Légers frottements sur les planches. Quelques petites taches et légères rousseurs, mais dans l'ensemble en très bon état. Compléter. viii, 146 pages 225 x 150 mm

    (less)
    Book ID: 2718
    View basket More details Price: £250.00
  • Scarce description and plates of Paris Ballooning
    Le Grand Ballon Captif a Vapeur de M. Henry Giffard by TISSANDIER, Gaston
    TISSANDIER, Gaston
    Le Grand Ballon Captif a Vapeur de M. Henry Giffard Cour des Tuileries, Paris 1878

    Paris: G. Masson. First edition, published July 1878. A popular account of Giffard's tethered balloon (installed for the 1878 Universal Exhibition in Paris. Its capacity was 50 people, who could travel to a height of 500 m. This was the first time that most people could see Paris from above, and it is estimated that 35,000 people took the flight. The balloon was lowered using a steam winch.) First published July 1878, reprints were required in September 1878, and in 1879. Original pale green soft covers with text to the front cover and a panorama of Paris from a balloon to the rear cover. The covers are a little foxed, and there is a small amount of lost to…

    (more)

    Paris: G. Masson. First edition, published July 1878. A popular account of Giffard's tethered balloon (installed for the 1878 Universal Exhibition in Paris. Its capacity was 50 people, who could travel to a height of 500 m. This was the first time that most people could see Paris from above, and it is estimated that 35,000 people took the flight. The balloon was lowered using a steam winch.) First published July 1878, reprints were required in September 1878, and in 1879. Original pale green soft covers with text to the front cover and a panorama of Paris from a balloon to the rear cover. The covers are a little foxed, and there is a small amount of lost to the base of the spine. This has been neatly repaired with archival tape. Frontis of a tethered ballon. Title page with pencilled date and inscription to the top. Internally, the book is clean and tidy, with a little foxing occasionally only. In addition to the frontis there are 2 double page engravings, and 13 single page engraved plates. Plus numerous other illustrations (some full page) 39 illustrations in total. 68 pages. A nice, original and complete copy of a scarce piece of ballooning history. 225 by 140mm (8¾ by 5½ inches).

    . Première édition, publiée en juillet 1878. Un récit populaire sur le ballon captif de Giffard (installé pour l'Exposition universelle de 1878 à Paris), dont la capacité était de 50 personnes, qui pouvaient voyager jusqu'à 500 m de hauteur. Sa capacité était de 50 personnes, qui pouvaient voyager jusqu'à une hauteur de 500 m. C'était la première fois que la plupart des gens pouvaient voir Paris d'en haut, et on estime que 35 000 personnes ont pris le vol. Le ballon est descendu à l'aide d'un treuil à vapeur). Publié pour la première fois en juillet 1878, des réimpressions ont été nécessaires en septembre 1878 et en 1879. Couvertures souples originales vert pâle avec texte sur la couverture avant et un panorama de Paris vu d'un ballon sur la couverture arrière. Les couvertures sont un peu roussies et il y a une petite perte à la base de la colonne vertébrale. Elle a été soigneusement réparée avec du ruban adhésif d'archivage. Frontis d'un ballon attaché. Page de titre avec date et inscription au crayon en haut. L'intérieur du livre est propre et bien rangé, avec quelques rousseurs occasionnelles. En plus du frontis, il y a 2 gravures en double page, et 13 planches gravées en simple page. Plus de nombreuses autres illustrations (certaines en pleine page) 39 illustrations au total. 68 pages. Un bel exemplaire original et complet d'une pièce rare de l'histoire de la montgolfière. 225 x 140 mm

    (less)
    Book ID: 4220
    View basket More details Price: £170.00
  • Limited numbered edition
    Le Grand Silence Blanc. by ROUQUETTE, Louis-Frédéric
    ROUQUETTE, Louis-Frédéric
    Le Grand Silence Blanc. Illustrations en couleurs d'André Collot.

    Paris: Aux Éditions Arc-En-Ciel, 1944. First edition. Haunting colour frontis stencil illustration, plus 40 others in text. Limited to 1000 copies of which this is one of 963 copies on vellum. This is # 795. In a very good condition, with just a few spots of foxing. Text in French. 285 x 230 mm (11¼ x 9 inches).

    This novel centres around the experiences of the narrator-traveller en route to the Klondyke and Alaska at the time of the great gold rush. A story of physical and moral solitude in the face of the vastness and hostility of the Far North; where the relationship between man and his dog is of great significance. Première édition. Illustration de pochoir frontis…

    (more)

    Paris: Aux Éditions Arc-En-Ciel, 1944. First edition. Haunting colour frontis stencil illustration, plus 40 others in text. Limited to 1000 copies of which this is one of 963 copies on vellum. This is # 795. In a very good condition, with just a few spots of foxing. Text in French. 285 x 230 mm (11¼ x 9 inches).

    This novel centres around the experiences of the narrator-traveller en route to the Klondyke and Alaska at the time of the great gold rush. A story of physical and moral solitude in the face of the vastness and hostility of the Far North; where the relationship between man and his dog is of great significance. Première édition. Illustration de pochoir frontis couleur obsédante, plus 40 autres dans le texte. Limité à 1000 exemplaires dont celui-ci est un des 963 exemplaires sur vélin. C'est # 795. En très bon état, avec juste quelques taches de rousseurs. 285 x 230 mm.

    Ce roman est centré sur les expériences du narrateur-voyageur en route vers le Klondike et l'Alaska à l'époque de la grande ruée vers l'or. Une histoire de solitude physique et morale face à l'immensité et à l'hostilité du Grand Nord ; où la relation entre l'homme et son chien est d'une grande importance.

    (less)
    Book ID: 2526
    View basket More details Price: £70.00
  • Le Jongleur by BORRELLI, le vicomte de
    BORRELLI, le vicomte de
    Le Jongleur Académie Française prix de poesie 1889-1891. pièce lue en séance publique le 19 novembre

    Paris: Alphonse Lemerre, 1892. Soft covers a little marked and dirty, but still presentable. It bears the ownership signature Lanjuinais Harcourt to the front cover. This is probably Marie Lanjuinais Harcourt (1865-1949) who married Louis d'Harcourt in 1886. Conforms to OCLC: 457102992 Only library holding is a the BnF. No copies available for purchase. The Figaro of 1895 wrote of Borrelli "A great poet, a tough soldier and, what's more, a man of spirit, hiding behind appearances that were a little down-to-earth, perhaps deliberately so, both military and very Parisian, a vast erudition, a refined artistic temperament and unparalleled talent. He was a brilliant officer in Africa, Tonkin and everywhere where battles were fought, and began to cultivate the…

    (more)

    Paris: Alphonse Lemerre, 1892. Soft covers a little marked and dirty, but still presentable. It bears the ownership signature Lanjuinais Harcourt to the front cover. This is probably Marie Lanjuinais Harcourt (1865-1949) who married Louis d'Harcourt in 1886. Conforms to OCLC: 457102992 Only library holding is a the BnF. No copies available for purchase. The Figaro of 1895 wrote of Borrelli "A great poet, a tough soldier and, what's more, a man of spirit, hiding behind appearances that were a little down-to-earth, perhaps deliberately so, both military and very Parisian, a vast erudition, a refined artistic temperament and unparalleled talent. He was a brilliant officer in Africa, Tonkin and everywhere where battles were fought, and began to cultivate the Muses quite late in life. Began with master strokes and immediately marked his place in the first rank. Composes poems with a high, allure, a breath of effect and a rare elegance of style. He is currently enjoying new success with the Fo...etc d..r Persée, which M. François Coppée read yesterday at the Académie, to the applause of a select audience, while waiting for the author himself to read his acceptance speech. Distinguishing marks Stubbornly avoids the world and salons, although he is a regular at the Jockey Club, where his inexhaustible verve is much appreciated, and eats only one meal a day." 15 pages. 28cm x 23cm. 4°

    . Couvertures souples un peu marquées et sales, mais encore présentables. Il porte la signature de Lanjuinais Harcourt sur la couverture. Il s'agit probablement de Marie Lanjuinais Harcourt (1865-1949) qui a épousé Louis d'Harcourt en 1886. Conforme à OCLC : 457102992 La seule bibliothèque qui possède cet ouvrage est la BnF. Aucun exemplaire disponible à l'achat. Le Figaro de 1895 écrit à propos de Borrelli : "Grand poète, rude soldat et, de plus, homme d'esprit, cachant sous des apparences un peu terre à terre, peut-être à dessein, à la fois militaires et très parisiennes, une vaste érudition, un tempérament artistique raffiné et un talent sans égal. Brillant officier en Afrique, au Tonkin et partout où l'on se bat, il commence à cultiver les Muses assez tardivement. Commence par des coups de maître et marque immédiatement sa place au premier rang. Il compose des poèmes d'une grande allure, d'un souffle d'effet et d'une rare élégance de style. Il connaît actuellement un nouveau succès avec le Fo...etc d...r Persée, que M. François Coppée a lu hier à l'Académie, sous les applaudissements d'un auditoire choisi, en attendant que l'auteur lui-même lise son discours de réception. Signes particuliers Fuit obstinément le monde et les salons, bien qu'il soit un habitué du Jockey Club, où sa verve inépuisable est très appréciée, et ne prend qu'un repas par jour." 15 pages. 28cm x 23cm. 4°

    (less)
    Book ID: 4055
    View basket More details Price: £120.00
  • Le joueur de flûte, comédie en vers. by AUGIER, Emile
    AUGIER, Emile
    Le joueur de flûte, comédie en vers.

    Paris: Calmann Lévy, 1897. First edition. Illustrated with compositions by Guillaume Dubufe: 6 etchings (including 1 front. and 3 hors-texte). Limited edition, first copy on japon impérial (no. 34/50), accompanied by a suite avant la lettre of engravings on the same paper. (So the plates are all present in two states - a total of 12 engravings). Bound in 3/4 red morocco, signed E. Carayon, smooth spine, gilt title, pages untrimmed, covers and corners very slightly bumped. More so to top of spine. There is a slight whitening to some areas of the red leather. Attractive triangular ex libris to the inside of the front board. Still, overall a good copy. 56 pp plus additional plates. 300 by 210mm…

    (more)

    Paris: Calmann Lévy, 1897. First edition. Illustrated with compositions by Guillaume Dubufe: 6 etchings (including 1 front. and 3 hors-texte). Limited edition, first copy on japon impérial (no. 34/50), accompanied by a suite avant la lettre of engravings on the same paper. (So the plates are all present in two states - a total of 12 engravings). Bound in 3/4 red morocco, signed E. Carayon, smooth spine, gilt title, pages untrimmed, covers and corners very slightly bumped. More so to top of spine. There is a slight whitening to some areas of the red leather. Attractive triangular ex libris to the inside of the front board. Still, overall a good copy. 56 pp plus additional plates. 300 by 210mm (11¾ by 8¼ inches).

    . Illustré de compositions de Guillaume Dubufe : 6 eaux-fortes (dont 1 frontispice et 3 hors-texte). Édition limitée, premier exemplaire sur japon impérial (n° 34/50), accompagné d'une suite avant la lettre de gravures sur le même papier. (Les planches sont donc toutes présentes en deux états - soit un total de 12 gravures). Reliure en 3/4 maroquin rouge, signée E. Carayon, dos lisse, titre doré, pages non rognées, couvertures et coins très légèrement heurtés. Il y a un léger blanchiment à certains endroits du cuir rouge. Un joli ex libris triangulaire se trouve à l'intérieur de la première planche. Dans l'ensemble, il s'agit d'un bel exemplaire. 56 pages plus des planches supplémentaires. 300 x 210 mm

    (less)
    Book ID: 3913
    View basket More details Price: £200.00
  • ‎Le Journal des Dames. 131 hand coloured fashion plates. by [LA MÉSANGÈRE, Pierre Joseph Antoine LEBOUT de]
    [LA MÉSANGÈRE, Pierre Joseph Antoine LEBOUT de]
    ‎Le Journal des Dames. 131 hand coloured fashion plates.

    Paris: Le Journal des Dames et des Modes, 1820. A lovely collection of 131 beautifully hand coloured fashion engravings from "‎Le Journal des Dames et des Modes de l'Empire..." Without any explanatory text. Each plate is entitled "Costumes Parisiens." The first plate is dated 12 (1803) the last is from 1830. The contemporary quarter leather binding has a deep red spine with gilt design and titles. red cloth boards. A little rubbing to both. Inside the plates are in good, clean condition, with a few foxing spots here and there. A very nice collection. Each plate is hand coloured. They measure 110 by 118mm (4¼ by 4¾ inches) The "Journal des dames et des modes" was inspired by the…

    (more)

    Paris: Le Journal des Dames et des Modes, 1820. A lovely collection of 131 beautifully hand coloured fashion engravings from "‎Le Journal des Dames et des Modes de l'Empire..." Without any explanatory text. Each plate is entitled "Costumes Parisiens." The first plate is dated 12 (1803) the last is from 1830. The contemporary quarter leather binding has a deep red spine with gilt design and titles. red cloth boards. A little rubbing to both. Inside the plates are in good, clean condition, with a few foxing spots here and there. A very nice collection. Each plate is hand coloured. They measure 110 by 118mm (4¼ by 4¾ inches) The "Journal des dames et des modes" was inspired by the "Revue de La Mésangère". (Colas 1565; Lipperheide, zb 15; Hiler, 486). "Begun in June 1797, this journal was continued without interruption until the end of 1829. Every five days an issue appeared with a beautiful colored figure representing a costume, and the issue for the 15th of each month even contained two plates, which made 72 issues with 84 plates for the whole year, the price of which was 35 fr." (Brunet, III, 795). This publication, octavo format, was accompanied by fashion engravings entitled 'Costumes parisiens'. Founded by the bookseller Séllèque and Mrs Clément, with La Mésangère as collaborator for the engravings. This periodical appeared under several names: Journal des dames, Costumes parisiens, Journal des modes or Journal des dames, Journal de la Mésangère and finally Gazette des salons for its last issues.

    . Une belle collection de 131 gravures de mode joliment coloriées à la main tirées du "‎Le Journal des Dames et des Modes de l'Empire...". Sans texte explicatif. Chaque assiette est intitulée "Costumes Parisiens". La première planche est datée d'un 12 (1803) la dernière est de 1830. La reliure quart de cuir contemporaine a un dos rouge foncé avec des motifs et des titres dorés. planches en tissu rouge. Un peu frottant aux deux. L'intérieur des planches est en bon état, propre, avec quelques piqûres ici et là. Une très belle collection. Chaque assiette est colorée à la main. Ils mesurent 110 sur 118 mm. Le « Journal des dames et des modes » s'inspire de la « Revue de La Mésangère ». (Colas 1565 ; Lipperheide, zb 15 ; Hiler, 486). "Commencé en juin 1797, ce journal fut continué sans interruption jusqu'à la fin de 1829. Tous les cinq jours paraissait un numéro avec une belle figure colorée représentant un costume, et le numéro du 15 de chaque mois contenait même deux planches, ce qui faisait 72 émissions de 84 planches pour toute l'année, dont le prix était de 35 fr." (Brunet, III, 795). Cette publication, au format in-8, était accompagnée de gravures de mode intitulées 'Costumes parisiens'. Fondée par le libraire Séllèque et Mme Clément, avec La Mésangère comme collaboratrice pour les gravures. Ce périodique parut sous plusieurs noms : Journal des dames, Costumes parisiens, Journal des modes ou Journal des dames, Journal de la Mésangère et enfin Gazette des salons pour ses derniers numéros.

    (less)
    Book ID: 3891
    View basket More details Price: £1,600.00
  • Le Latin Mystique les poetes de L'antiphonaire et la symbolique au moyen âge by GOURMONT, Remy de.
    GOURMONT, Remy de.
    Le Latin Mystique les poetes de L'antiphonaire et la symbolique au moyen âge preface inedite de l'auteur. Frontispice de Maurice Denis. Ornaments de Roger Deverin.

    Edition: First Thus

    Paris: George Crès et Cie, 1913. One of 925 copies (401/925). First Thus. Marbled boards, half red leather with gilt titles & decoration to the spine. Bookplate of a Dutch circuit judge to the front end paper. Frontis by Maurice Denis. Tissue guard. Light pencilled annotations throughout the work in the margins. The leather to the spine is clean and bright. The corners have a little rubbing - particularly to the top edge. Internally, the book is clean and bright throughout, with a little darkening to the pages. Overall a very attractive copy. 423. iii pp. 260 mm x 190 mm. Un des 925 exemplaires (401/925). Premier Ainsi. Plats marbrés, demi cuir rouge avec titres et décor dorés au…

    (more)

    Paris: George Crès et Cie, 1913. One of 925 copies (401/925). First Thus. Marbled boards, half red leather with gilt titles & decoration to the spine. Bookplate of a Dutch circuit judge to the front end paper. Frontis by Maurice Denis. Tissue guard. Light pencilled annotations throughout the work in the margins. The leather to the spine is clean and bright. The corners have a little rubbing - particularly to the top edge. Internally, the book is clean and bright throughout, with a little darkening to the pages. Overall a very attractive copy. 423. iii pp. 260 mm x 190 mm. Un des 925 exemplaires (401/925). Premier Ainsi. Plats marbrés, demi cuir rouge avec titres et décor dorés au dos. Ex-libris d'un juge de circuit néerlandais au premier papier. Frontis de Maurice Denis. Légères annotations au crayon tout au long de l'ouvrage dans les marges. Le cuir de la colonne vertébrale est propre et brillant. Les coins ont un peu de frottement - en particulier sur le bord supérieur. À l'intérieur, le livre est propre et lumineux, avec un peu de noircissement sur les pages. Dans l'ensemble, un exemplaire très attrayant. 423. iii pp. 260 mm x 190 mm.

    (less)
    Book ID: 1950
    View basket More details Price: £70.00
  • Le Livre d'Amour de l'Orient - les Kama Sutra by VATSYAYANA
    VATSYAYANA
    Le Livre d'Amour de l'Orient - les Kama Sutra

    Paris: Bibliotheque des Curieux, 1912. A decent copy of this French edition of the Kama Sutra by the Hindu author Vatsyayana. This is the third volume in the Maitres de L'Amour series. It is complete in itself. Cream / Yellow soft covers. These have a little marking and some edgewear to the covers. now held in a protective wrapper. Inside, mainly clean, with a little foxing, particularly to the initial pages. No illustrations (just so you don't get over excited). 282 pages. 230 by 145mm (9 by 5¾ inches).

    . Un bon exemplaire de cette édition française du Kama Sutra de l'auteur hindou Vatsyayana. Il s'agit du troisième volume de la série des Maitres de l'Amour. Il est complet…

    (more)

    Paris: Bibliotheque des Curieux, 1912. A decent copy of this French edition of the Kama Sutra by the Hindu author Vatsyayana. This is the third volume in the Maitres de L'Amour series. It is complete in itself. Cream / Yellow soft covers. These have a little marking and some edgewear to the covers. now held in a protective wrapper. Inside, mainly clean, with a little foxing, particularly to the initial pages. No illustrations (just so you don't get over excited). 282 pages. 230 by 145mm (9 by 5¾ inches).

    . Un bon exemplaire de cette édition française du Kama Sutra de l'auteur hindou Vatsyayana. Il s'agit du troisième volume de la série des Maitres de l'Amour. Il est complet en lui-même. Couvertures souples crème/jaune. Les couvertures présentent quelques marques et quelques usures sur les bords. Elles sont maintenant protégées par une pochette. L'intérieur est généralement propre, avec quelques rousseurs, en particulier sur les premières pages. Pas d'illustrations (juste pour que vous ne soyez pas trop excités). 282 pages. 230 x 145 mm

    (less)
    Book ID: 4152
    View basket More details Price: £30.00
  • beautiful Flammarion signed bindings
    Le Livre de La Jungle / le Second Livre de la Jungle by KIPLING, Rudyard
    KIPLING, Rudyard
    Le Livre de La Jungle / le Second Livre de la Jungle

    Bruxelles: Aux Éditions du Nord, 1934. A lovely copy of these two children's classics. translated from the English by L. Fabulet et R. D'Humières. First editions Thus. Beautiful three quarter red leather bindings by Flammarion, with gilt and inlaid leather designs and patterns to the spine. Filets to the boards, with matching red marbled boards. The bindings are in lovely condition with barely any rubbing. Attractive coloured engraved illustrations throughout by Pierre Falke. Internally clean and tidy throughout. Limited editions, number 307 from a total limitation of 1076. Original soft covers bound in. There is just a little foxing to the closed page edges. 258, [viii], 276, [viii]. pages. 210 by 160mm (8¼ by 6¼ inches).

    . Un bel…

    (more)

    Bruxelles: Aux Éditions du Nord, 1934. A lovely copy of these two children's classics. translated from the English by L. Fabulet et R. D'Humières. First editions Thus. Beautiful three quarter red leather bindings by Flammarion, with gilt and inlaid leather designs and patterns to the spine. Filets to the boards, with matching red marbled boards. The bindings are in lovely condition with barely any rubbing. Attractive coloured engraved illustrations throughout by Pierre Falke. Internally clean and tidy throughout. Limited editions, number 307 from a total limitation of 1076. Original soft covers bound in. There is just a little foxing to the closed page edges. 258, [viii], 276, [viii]. pages. 210 by 160mm (8¼ by 6¼ inches).

    . Un bel exemplaire de ces deux classiques de la littérature enfantine, traduits de l'anglais par L. Fabulet et R. D'Humières. Premières éditions. Magnifiques reliures de Flammarion en cuir rouge à trois quarts, avec des motifs et des dessins en cuir doré et incrusté au dos. Filets sur les plats, et plats marbrés rouges assortis. Les reliures sont en très bon état, avec à peine quelques frottements. Les illustrations gravées en couleur de Pierre Falke sont attrayantes. L'intérieur de l'ouvrage est propre et bien rangé. Édition limitée, numéro 307 sur un total de 1076. Couvertures souples originales reliées. Il y a juste un peu de rousseur sur les bords des pages fermées. 258, [viii], 276, [viii]. pages. 210 x 160 mm

    (less)
    Book ID: 4039
    View basket More details Price: £275.00
  • Le livre de sa vie. by HAGEMANS, Paul
    HAGEMANS, Paul
    Le livre de sa vie.

    Bruxelles: P Hagemans. No date, but circa 1918. A small print edition of this illustrated printed manuscript by Hagemans. Limitation stated on the first page as 130 copies. Soft covers with red cloth spine. A nice copy, with a little staining to the front cover. Nicely illustrated. No copies available for sale at the time of cataloguing. Text in French. 14 leaves, printed to the recto only. 110 x 250 mm (4¼ x 9¾ inches).
    Paul Hagemans was a Belgian artist who was born and died in Antwerp (1884-1959). He was a painter, draughtsman and graphic artist. The was the son of Maurice Hagemans, he studied at the Brussels Academy under Is. Verheyden and H. Richir (1899-1906). He…

    (more)

    Bruxelles: P Hagemans. No date, but circa 1918. A small print edition of this illustrated printed manuscript by Hagemans. Limitation stated on the first page as 130 copies. Soft covers with red cloth spine. A nice copy, with a little staining to the front cover. Nicely illustrated. No copies available for sale at the time of cataloguing. Text in French. 14 leaves, printed to the recto only. 110 x 250 mm (4¼ x 9¾ inches).
    Paul Hagemans was a Belgian artist who was born and died in Antwerp (1884-1959). He was a painter, draughtsman and graphic artist. The was the son of Maurice Hagemans, he studied at the Brussels Academy under Is. Verheyden and H. Richir (1899-1906). He painted portraits, figures, genre scenes, views of towns and villages, landscapes, historical and religious subjects. Pas de date, mais vers 1918. Une édition en petits caractères de ce manuscrit imprimé illustré par Hagemans. Limitation indiquée sur la première page à 130 exemplaires. Couvertures souples avec dos en tissu rouge. Bel exemplaire, avec une petite tache sur le premier plat. Joliment illustré. Aucun exemplaire disponible à la vente au moment du catalogage. Texte en français. 14 feuillets, imprimés au recto seulement. 110 x 250 mm
    Paul Hagemans est un artiste belge né et mort à Anvers (1884-1959). Il était peintre, dessinateur et graphiste. Fils de Maurice Hagemans, il étudie à l'Académie de Bruxelles auprès d'Is. Verheyden et H. Richir (1899-1906). Il a peint des portraits, des personnages, des scènes de genre, des vues de villes et de villages, des paysages, des sujets historiques et religieux.

    (less)
    Book ID: 3152
    View basket More details Price: £160.00
  • Le Livre des Enfants. by DESBORDES-VALMORE, Marceline
    DESBORDES-VALMORE, Marceline
    Le Livre des Enfants. Dessins de André Hellé.

    Paris: Garnier Frères, 1924. First edition. Hardback in blue check decorated boards with red cloth spine. Thirteen beautifully illustrated poems. Boards - now protected by clear sleeve - are a little age toned. Internally the book is clean, but has smudged ink on one page. Colour still true on the illustrations. 47 pages. 320 x 240 mm (12½ x 9½ inches).

    . Première édition. Reliure cartonnée en carreaux bleus avec dos de toile rouge. Treize poèmes magnifiquement illustrés. Les planches - maintenant protégées par une pochette transparente - sont un peu vieillies. L'intérieur du livre est propre, mais l'impression sur une page est tachée. Couleur toujours fidèle aux illustrations. 47 pages. 320 x 240 mm

    Book ID: 3920
    View basket More details Price: £100.00